Vandaag was het een bijzondere dag. Gister kreeg de juf een mailtje dat de dikke dame in onze klas was geweest en had gezien dat we al veel letters kennen, maar de d soms verkeerd schrijven (als b en andersom). Zij vond het tijd dat we dit eens goed gingen oefenen. Vanmorgen was de deur op slot en moesten we eerst dertig woorden met de d verzinnen voordat we de sleutel van de directeur kregen. Met de sleutel kon de deur open. In de klas stond een schatkist met allemaal letters d erop. In de kist zaten 5 opdrachten. We hebben deze in circuitvorm uitgevoerd.
- de letter d maken van klei en versieren.
- de letter d en woordjes met de d schrijven in scheerschuim.
- de letter d uit tijdschriften knippen en opplakken.
- een werkboekje van de letter d
- een leestekst en een schrijfblad van de letter d.
Na de pauze gaf juf Annemarie een spellingles over de letter d. Op een placemat mochten de leerlingen een woord schrijven met de letter d en daar een tekening van maken. Je mocht ook een zin maken met het woord.
Aan het begin van de middag hebben we het werkboekje en het knippen van de letters uit de tijdschriften nog afgemaakt. Als afsluiting hebben we een woordweb gemaakt met alle woorden d die we vandaag hebben gezien, gemaakt of gehoord.
We hopen dat we door deze hele dag ons te focussen op de letter d, deze goed te kunnen onthouden.
Vandaag was het een bijzondere dag. Gister kreeg de juf een mailtje dat de dikke dame in onze klas was geweest en had gezien dat we al veel letters kennen, maar de d soms verkeerd schrijven (als b en andersom). Zij vond het tijd dat we dit eens goed gingen oefenen. Vanmorgen was de deur op slot en moesten we eerst dertig woorden met de d verzinnen voordat we de sleutel van de directeur kregen. Met de sleutel kon de deur open. In de klas stond een schatkist met allemaal letters d erop. In de kist zaten 5 opdrachten. We hebben deze in circuitvorm uitgevoerd.
- de letter d maken van klei en versieren.
- de letter d en woordjes met de d schrijven in scheerschuim.
- de letter d uit tijdschriften knippen en opplakken.
- een werkboekje van de letter d
- een leestekst en een schrijfblad van de letter d.
Na de pauze gaf juf Annemarie een spellingles over de letter d. Op een placemat mochten de leerlingen een woord schrijven met de letter d en daar een tekening van maken. Je mocht ook een zin maken met het woord.
Aan het begin van de middag hebben we het werkboekje en het knippen van de letters uit de tijdschriften nog afgemaakt. Als afsluiting hebben we een woordweb gemaakt met alle woorden d die we vandaag hebben gezien, gemaakt of gehoord.
We hopen dat we door deze hele dag ons te focussen op de letter d, deze goed te kunnen onthouden.