In onze groep hebben we de afgelopen weken gewerkt aan het thema "Schilderijen, Foto's en Afbeeldingen" binnen het IPC-project. Wat een feest van creativiteit en samenwerking was het! Het hoogtepunt? Onze eigen greenscreenfilmpjes opnemen!
De leerlingen mochten helemaal zelf bedenken hoe hun filmpje eruit zou zien. Ze kozen originele achtergronden: van spannende bergen en zonnige stranden tot kleurrijke schilderijen en zelfs ruimteavonturen! Het leuke is dat de leerlingen niet alleen leerden hoe een greenscreen werkt, maar ook ontdekten waar deze techniek in het dagelijks leven wordt gebruikt.
Toen we vroegen: "Waar wordt een greenscreen vaak voor gebruikt?", stak één antwoord met kop en schouders boven de rest uit: het presenteren van het weerbericht! Dat bracht ons op een idee: waarom maken we niet ook een eigen weerbericht? En dat is precies wat we hebben gedaan. De leerlingen mochten zich even echte weermannen en weervrouwen voelen. Vol enthousiasme stonden ze voor een kaart van Nederland, vertelden ze over zon, regen en wind, en maakten ze de leukste voorspellingen.
Met dit project hebben we niet alleen meer geleerd over kunst en techniek, maar ook over samenwerking en creativiteit.
In onze groep hebben we de afgelopen weken gewerkt aan het thema "Schilderijen, Foto's en Afbeeldingen" binnen het IPC-project. Wat een feest van creativiteit en samenwerking was het! Het hoogtepunt? Onze eigen greenscreenfilmpjes opnemen!
De leerlingen mochten helemaal zelf bedenken hoe hun filmpje eruit zou zien. Ze kozen originele achtergronden: van spannende bergen en zonnige stranden tot kleurrijke schilderijen en zelfs ruimteavonturen! Het leuke is dat de leerlingen niet alleen leerden hoe een greenscreen werkt, maar ook ontdekten waar deze techniek in het dagelijks leven wordt gebruikt.
Toen we vroegen: "Waar wordt een greenscreen vaak voor gebruikt?", stak één antwoord met kop en schouders boven de rest uit: het presenteren van het weerbericht! Dat bracht ons op een idee: waarom maken we niet ook een eigen weerbericht? En dat is precies wat we hebben gedaan. De leerlingen mochten zich even echte weermannen en weervrouwen voelen. Vol enthousiasme stonden ze voor een kaart van Nederland, vertelden ze over zon, regen en wind, en maakten ze de leukste voorspellingen.
Met dit project hebben we niet alleen meer geleerd over kunst en techniek, maar ook over samenwerking en creativiteit.